Persoonlijke missie

Nog met een ferme knipoog naar mijn vorig blogstukje (Vitamine B3): in welke mate ga ik nu exact drie jaar na de crash voor mijn persoonlijke missie? Hoe pas ik het moodboard dat ik de voorbije maanden voor mezelf gemaakt heb toe? Hoe ziet het ondernemingsplan van mijn ik-bedrijf er concreet uit? Daarvoor heb ik een credo, visie, missie, strategie en zelfs een ambitie neergepend. 

Credo: 

  • Waar je werkelijk ademt, ontspring je telkens weer.
    Wat had je gedacht 🙂

Visie:

  • Ik verkies een wereld waar plaats is voor authenticiteit en kwetsbaarheid als ingrediënten voor persoonlijk geluk en oprechte verbondenheid.
  • Ik geloof dat mensen via voldoende ademruimte, een gezond zelfbesef en co-creatie zichzelf en de maatschappij in beweging kunnen zetten.
  • Ik beschouw respect, waardering en vertrouwen als een natuurlijke reflex in de relatie tussen mensen, ongeacht hun karaktereigenschappen.

Missie:

  • Door kwetsbaar te delen en mezelf open te stellen wil ik anderen zachtjes bij de arm nemen, wakker maken, inspireren en een spiegel voorhouden om zichzelf te (her)creëren en gelukkig te zijn.
  • Door er zo vroeg mogelijk mee voor te zorgen dat de voedingsbodem voor een latere identiteitscrisis (burn-out, bore-out, depressie, hoogsensitieve kortsluiting) minimaal gevoed wordt, zet ik me in om curatief om te buigen naar preventief.
  • Door het beste in mezelf en anderen naar boven te halen werk ik mee aan een gelukkigere maatschappij en een warmere wereld waarin mensen in verbondenheid telkens weer ontspringen.

Strategie:

  • Ik schrijf vanuit mijn persoonlijke ervaring om via herkenbaarheid te benoemen wat anderen niet kunnen uitdrukken, leg kalkeerpapier op hun emoties en verlaag zo de drempel om zichzelf open te stellen.
  • Ik neem mensen via spiegelgesprekken mee op zoek naar zichzelf, luister, breng ze tot rust en haal hen tegelijkertijd voorzichtig uit hun cocon zodat ze zichzelf en hun context in beweging zetten.
  • Ik geef me helemaal in deelshops voor groepen, verenigingen, organisaties en bedrijven omdat ik geloof dat mensen via delen als vermenigvuldigen veel meer gaan doen met wat ze weten.

Ambitie:

  • Ik kan jou niets leren want alles wat je nodig hebt, zit al in jou. Ik wil wel je gids zijn.

 

12 reacties op “Persoonlijke missie

  1. Knap die schrijfstijl van jou, die openheid & authenticiteit, die ‘kalkpapier strategie,… Like your articles very much ! Doe zo voort want ik kijk altijd uit naar je pennenspinsels.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.